Hình Ý- Bát quái

形意拳 - XingYi quan

Gửi bàigửi bởi davoi » Thứ 5 02/10/08 23:18

Santishi – Trinity pile
Santi Shi or Trinity pile standing is the most important and fundamental training in Xingyi Quan practice. It is said that “Santi Shi is the source of all skills.” In traditional training, beginners need to learn Santi Shi and practice it for a long time before they can be taught other skills. Practicing Santi Shi can help practitioners prove their movements and the integration of internal and external components. Stability and rooting can also be increased by this practice, as can relaxation and the control and use of shen, yi, qi and jin. Santi Shi training is emphasized in every Xingyi Quan group and will be presented here as a foundation training for martial arts fighting skills.

Santi Shi practice includes several steps. First, you need to study the Santi Shi movements and stance carefully. Correct movement will facilitate the development of correct feelings, for example feelings of qi flow, at all key acupuncture points throughout your body. It is important to maintain relaxation during Santi Shi training, especially for beginners. Secondly, you should learn to generate jin - trained force and fully express it in your physical movements. As in all internal martial arts training, your practice should be led by your mind. Adherence to the Twenty- Four Key Points (will describe later) will further enhance your training.

At different stages of your training, your mind should be used in different ways. Because the training process takes a long time, you should practice daily and have patience. Beginners may be able to maintain the correct posture for only three to five minutes. When you can stand correctly for about thirty minutes, you will have developed a strong foundation for further progress in your practice. Some ancient masters were known to have required that their students practice Santi Shi for at least one to two hours everyday. Without this discipline and the strength that such practice engendered, it was considered pointless to teach other skills.

Vietnamese (Dịch tạm) - Mọi người cho ý kiến nhé
Cơ bản của Hình ý quyền (Xingyi Quan - 形意拳)
三体式
Đứng tam thể thức (Santishi – Trinity pile) là bài luyện quan trọng nhất và căn bản khi luyện tập Hình ý. Người ta đã nói “Vạn xuất khởi sự tam thể thức - Santi Shi is the source of all skills”. Trong luyện tập truyền thống, những người mới bắt đầu cần phải học tam thể thức và luyện tập nó trong một thời gian dài trước khi họ bước vào luyện tập các kỹ năng khác. Luyện tập tam thể thức có thể giúp người luyện cải thiện sự di chuyển và sự thống nhất của các thành phần bên trong và bên ngoài (đạt được nội ngoại hợp nhất). Sự ổn định và sự bám rể (rooting) ngoài ra cũng được tăng lên khi luyện tập cũng như có thể thả lỏng, điều khiển và sử dụng tâm, ý, khí, kình (shen, yi, qi, jin). Tập luyện tam thể thức được các nhà (nhóm) tập luyện hình ý quyền nhấn mạnh và nó được xuất hiện như các bài tập cơ bản nhập môn cho các kỹ năng chiến đấu của võ thuật.
Sự luyện tập tam thể thức bao gồm nhiều bước. Đầu tiên, bạn cần nghiên cứu những sự di chuyển và tư thế của tam thê thức một cách cẩn thận. Di chuyển đúng sẽ thuận tiện cho việc phát triển các cảm nhận, cảm giác đúng là thế nào, ví dụ như cảm nhận được khí di chuyển, tại tất cả các huyệt trên khắp cơ thể. Đó là điều quan trọng để duy trì được cảm giác thả lỏng, nới lỏng trong khi luyện tập tam thể thức, đặc biệt cho những người mới bắt đầu. Bước thứ hai, bạn nên học cách phát kình (generate jin) - huấn luyện sức mạnh và truyền đi một cách mạnh mẽ và đầy đủ nó bên trong di chuyển cơ thể cơ thể của bạn. Cũng giống như trong việc tập luyện các môn võ thuật nội gia khác, việc luyện tập của bạn nên được dẫn dắt bởi ý của bạn.
Ở một cấp khác của việc luyện tập ý của bạn nên được sử dụng trong những cách khác nhau. Bởi vì việc luyện tập sẽ tốn một thời gian dài, bạn nên luyện tập hàng ngày và kiên nhẫn. Những người mới bắt đầu có khả năng giữ được tư thế đúng chỉ từ 3-5 phút. Khi bạn có thể đứng tư thế đúng trong tầm 30 phút, bạn sẽ nâng cao được sức mạnh cơ bản cho quá trình luyện tập sau này. Một số võ sư ngày xưa được biết phải yêu cầu những học trò của họ phải luyện tập tam thể thức ít nhất 1-2 giờ mỗi ngày. Nếu không có được kỷ luật này và sức mạnh mà việc luyện tập tạo ra, khi đó họ sẽ không được dạy những bài học tiếp.
Hình đại diện của thành viên
davoi
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 106
Ngày tham gia: Thứ 6 21/05/04 16:57
Đến từ: ha noi

Gửi bàigửi bởi internal » Thứ 7 04/10/08 12:19

Originally posted by davoi
Santishi – Trinity pile
Santi Shi or Trinity pile standing is the most important and fundamental training in Xingyi Quan practice. It is said that “Santi Shi is the source of all skills.” In traditional training, beginners need to learn Santi Shi and practice it for a long time before they can be taught other skills. Practicing Santi Shi can help practitioners prove their movements and the integration of internal and external components. Stability and rooting can also be increased by this practice, as can relaxation and the control and use of shen, yi, qi and jin. Santi Shi training is emphasized in every Xingyi Quan group and will be presented here as a foundation training for martial arts fighting skills.

Santi Shi practice includes several steps. First, you need to study the Santi Shi movements and stance carefully. Correct movement will facilitate the development of correct feelings, for example feelings of qi flow, at all key acupuncture points throughout your body. It is important to maintain relaxation during Santi Shi training, especially for beginners. Secondly, you should learn to generate jin - trained force and fully express it in your physical movements. As in all internal martial arts training, your practice should be led by your mind. Adherence to the Twenty- Four Key Points (will describe later) will further enhance your training.

At different stages of your training, your mind should be used in different ways. Because the training process takes a long time, you should practice daily and have patience. Beginners may be able to maintain the correct posture for only three to five minutes. When you can stand correctly for about thirty minutes, you will have developed a strong foundation for further progress in your practice. Some ancient masters were known to have required that their students practice Santi Shi for at least one to two hours everyday. Without this discipline and the strength that such practice engendered, it was considered pointless to teach other skills.

Vietnamese (Dịch tạm) - Mọi người cho ý kiến nhé
Cơ bản của Hình ý quyền (Xingyi Quan - 形意拳)
三体式
Đứng tam thể thức (Santishi – Trinity pile) là bài luyện quan trọng nhất và căn bản khi luyện tập Hình ý. Người ta đã nói “Vạn xuất khởi sự tam thể thức - Santi Shi is the source of all skills”. Trong luyện tập truyền thống, những người mới bắt đầu cần phải học tam thể thức và luyện tập nó trong một thời gian dài trước khi họ bước vào luyện tập các kỹ năng khác. Luyện tập tam thể thức có thể giúp người luyện cải thiện sự di chuyển và sự thống nhất của các thành phần bên trong và bên ngoài (đạt được nội ngoại hợp nhất). Sự ổn định và sự bám rể (rooting) ngoài ra cũng được tăng lên khi luyện tập cũng như có thể thả lỏng, điều khiển và sử dụng tâm, ý, khí, kình (shen, yi, qi, jin). Tập luyện tam thể thức được các nhà (nhóm) tập luyện hình ý quyền nhấn mạnh và nó được xuất hiện như các bài tập cơ bản nhập môn cho các kỹ năng chiến đấu của võ thuật.
Sự luyện tập tam thể thức bao gồm nhiều bước. Đầu tiên, bạn cần nghiên cứu những sự di chuyển và tư thế của tam thê thức một cách cẩn thận. Di chuyển đúng sẽ thuận tiện cho việc phát triển các cảm nhận, cảm giác đúng là thế nào, ví dụ như cảm nhận được khí di chuyển, tại tất cả các huyệt trên khắp cơ thể. Đó là điều quan trọng để duy trì được cảm giác thả lỏng, nới lỏng trong khi luyện tập tam thể thức, đặc biệt cho những người mới bắt đầu. Bước thứ hai, bạn nên học cách phát kình (generate jin) - huấn luyện sức mạnh và truyền đi một cách mạnh mẽ và đầy đủ nó bên trong di chuyển cơ thể cơ thể của bạn. Cũng giống như trong việc tập luyện các môn võ thuật nội gia khác, việc luyện tập của bạn nên được dẫn dắt bởi ý của bạn.
Ở một cấp khác của việc luyện tập ý của bạn nên được sử dụng trong những cách khác nhau. Bởi vì việc luyện tập sẽ tốn một thời gian dài, bạn nên luyện tập hàng ngày và kiên nhẫn. Những người mới bắt đầu có khả năng giữ được tư thế đúng chỉ từ 3-5 phút. Khi bạn có thể đứng tư thế đúng trong tầm 30 phút, bạn sẽ nâng cao được sức mạnh cơ bản cho quá trình luyện tập sau này. Một số võ sư ngày xưa được biết phải yêu cầu những học trò của họ phải luyện tập tam thể thức ít nhất 1-2 giờ mỗi ngày. Nếu không có được kỷ luật này và sức mạnh mà việc luyện tập tạo ra, khi đó họ sẽ không được dạy những bài học tiếp.



Bài dịch này theo miìn thấy rất hay! Nó na ná giống bài Nội Công Tâm Ý Lục Hợp post ở đoạn trên.
Hình đại diện của thành viên
internal
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 381
Ngày tham gia: Thứ 7 14/04/07 18:21
Đến từ: Tobe or not Tobe

Gửi bàigửi bởi wudang » Chủ nhật 05/10/08 23:52

Phương thức tập luyện Tam Thể Thức có khác biệt giữa hệ phái Sơn Tây và Hà Bắc.
Hệ phái Sơn Tây vẫn duy trì lối luyện thời gian kéo dài hàng giờ. Trong khi đó hệ phái Hà Bắc chỉ duy trig thời gian từ 5-15 phút. Một số danh sư HYQ Hà Bắc cho rằng đưng thời gian lâu sẽ tổn hại khớp. Họ chú trọng luyện Ngũ Hành Quyền.
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Gửi bàigửi bởi wudang » Chủ nhật 02/11/08 11:27

How to Improve Punching and Pushing Techniques?
By Hai Yang


Most of the time, we use fists or palms in martial arts. Compared with the legs, using hands have some advantages, because it is easier to change direction of the hands, hands are faster also. In internal styles, we use obvious hands and hidden legs (not only kick). So having strong hands for punching and pushing is very important.

There are two crucial factors. One is the technique of the hands and the other one is the hardness of the hands.

The technique of the hands includes many aspects. For example, how to make the fists? How to push? How to move hands faster? All of the above questions are related to the efficiency of the movements of the hands.

I could talk about the above questions for a long time, because there are so many factors we have to know. Each aspect can be talked in an independent article. However, in one sentence, I would like to say: use the whole body force to punch and to push. We will talk about this more in another articles.

Here, I would like to emphasize on how to make hands hard.

Some people may say that I am wrong. Because they would say that internal styles should not use hard force. And making the hands softer is better. They are right, but they forget something important also. The reason is that we have different definition to hard and soft here. We could not get the same conclusion or agreement if we do not think about or understand something from the same direction.

When we use our hands, no matter fists for punching, palms for pushing, fingers for point pressure, there are only two situation: static hands and dynamic hands, or Yin and Yang hands.

The hands are called dynamic they before hands arrive to the target. And the hands arrive to the target as static hands.

Keeping the hands soft when the hands move toward the target (body, arms, legs or whatever part of your enemy) helps accelerating the speed. Relaxed arms move faster and hands just follow the arms, which is common sense. So keeping hands soft during the movement is very important.
However, when our hands arrive to the target, the hands have to become hard right away, no matter which styles we are talking about. And harder is better. People may ask, why Tai Chi master use soft hands to push? Well, the answer is very simple. You only see the soft hands when he touches your body. But his hands will become very hard when he pushes you!

In physics, deformation will generate the damage. Strong force will generate the deformation or break the objects when the rigid-body can not sustain the impact.


More importantly, the active object (your hands) should be able to sustain the counterforce from the passive object (your enemy). So that, preventing the deformation of your hands is important at this point. This is why hard hands will give better results, in order to keep the rigid-body work effectively.

Now, let's talk about the hands of internal styles masters.

Their hands are soft, however they are able to make hands very hard if they want. And their techniques which used in the last second (when they punch or push you) have to be based on hard hands, even though the time is too short to be observed by most of people.

So, before the hands arrive to the target, they are dynamic hands or soft hands. When the hands arrive to the target, they are static hands or hard hands. This transformation can be explained with the concept of Yin and Yang also.

So how to make hands hard? Technically, the answer related to how to hold the palms or the fists. I will not talk about this here. But I want to talk about some common exercises for this.

Traditionally, people will practice some auxiliary exercises, such as punching the sand bag, punching the paper pad or pushing the some objects such as trees. All of these are good exercises.

However, I want to emphasize something specifically. Please do not punch or push something too fast, too hard. Otherwise, you will damage your health (not only your hands, be careful). I heard some people punch stone, wall, even metal, that is absolutely wrong. The reason is that their hand bones will get hurt. You will see the damage clearly when you go to the hospital to take an X-ray, and that is irreversible. These people will suffer the pain when they get older. Why shoud martial artists have to suffer more than the people who do not practice?

Some people want to use some Chinese herbs to help the practice, which is a good idea. But, that kind of herbs should be used at the correct time and with the correct formula. I have seen many people whose hands get hurt from martial arts in my Chinese medicine practice. And usually, it is already too late when they try to ask herbs from me.

We have to know this, no matter how hard you practice, our skin will not become as hard as metal, your bones will not be as hard as metal either. Excessive practice or unscientific practice only makes the skin thicker and breaks the bones...That is not traditional practice at all.

Many herbs help stop the pain, but the damage is still there. And sometimes, you will not feel the pain and will keep practicing because you have used the herbs to wash your hands. But the result will be worse, because some bad formulas use narcotic herbs to stop the feeling of the pain when you practice, and the damage is still developing without the consciousness.

So to practice the hands scientifically, use the hands with good timing and good position and master the technique of moving the whole body force into the hands.

This is the key of how to use the hands in internal styles.

wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Cương, Nhu trong HYQ

Gửi bàigửi bởi wudang » Chủ nhật 02/11/08 11:32

Hard force and soft force in Xing Yi
(By Hai Yang)

Xing Yi is one of the most practical martial arts in China. It has been in a dominating position in the Chinese martial arts community for more than a century. Especially since the beginning of last century, Xing Yi was well-developed and tested in real combat. As a style, Xing Yi was even taught to military soldiers when Japan invaded China. For a period of time, other styles were called Martial Arts, but Xing Yi was called the 'National Art' since Xing Yi is very practical in combat.

For many years, traditional Xing Yi practice has not been well demonstrated in martial arts communities around the world, especially out of China. Since Xing Yi is one of the internal martial arts, many people believe that Xing Yi practice should be very soft, and without force. This is totally wrong. How could Xing Yi be a famous fighting style if the movements are so soft? Has anyone seen any soldier who can kill his enemy with soft movements?

From studying martial art history, since Xing Yi was a style used in army and body guards, it should not be very soft at all. Any martial art needs power to be effective whether it's an internal style or external style. Any misunderstanding or wrong concept has a certain reason behind it. So what is the reason for people thinking that Xing Yi' s practice should be soft?

Before answering this question, we should know the relation between Xing Yi and Daoism.
Xing Yi belongs to Daoist practice, so Daoist theory should be the guidance of this style. In Daoism, being soft is considered as higher level, it is the common belief to many people. However, what kind of softness is the right one?

Actually, Daoism focuses more on balance between softness and hardness, rather than only softness. Please look at the Yin-Yang logo, it's all about balance. Just as softness and hardness should be kept in balance, so should martial art practitioners maintain the balance between softness and hardness. Emphasizing only softness at the expense of hardness is not the way of Daoism. Furthermore, in Daoism, real softness derives from hardness, and real hardness from softness. This implies that in order to have the soft force, hard force should be practiced first. The soft force that comes from the hard force practice will be the real soft force.

The normal progression of Xing Yi practice is that students should practice with relaxed body manner and structure. In this way, the hard force will be developed over time. At this stage, there is no soft or hard force involved at all - it is just a beginning stage. The beginning stage will only develop the basic skills of a certain style, especially by removing bad habits which are against the principles of the style. It usually takes at least a year to finish this step.

After students get the basic skills of Xing Yi movements, at the same time, their body will adapt in accordance with Xing Yi principles. Then, the next stage will begin from here: developing the hard force as much as possible. This is the crucial stage of the whole Xing Yi practice. Many Xing Yi practitioners stop their progression at this point or jump to the next stage too quickly. This is why eventually most Xing Yi practitioners are unable to develop force, or only get fake soft force, which may give them some false sense of security but which is useless in combat.

Traditionally, there have been so many masters that emphasized this stage of practice that some masters such as Shang Yuxiang, even said that he would practice hard force 30 years more if he could live longer.

Normally, this stage of developing true hard force takes about 5 to 10 years.

The next stage is the proper time to develop the soft force. It will be real soft force. However, please remember that the "soft" force is not soft at all - it is a kind of force that looks soft but is very powerful in application. It will take a much longer time to develop this stage. Many people confuse soft movements with soft force. They think that their movements are soft so their force must be soft force. It is simply wrong, because force is different from movement. Movement is only the vehicle of force.

After the stage of developing soft force comes the time to develop refined soft force.

From the experience of many masters in history, we can say that the second stage, which is the stage to develop the hard force, is the most important stage. Unfortunately, it is the stage most people ignore, failing to put enough time and effort into it.

So what is the external appearance of the hard force? it should be powerful, crisp and strong. In Xing Yi, some people use "Thunder Sound" to describe the power.

How to get this kind of force, or how to make our practice correct in the second stage?

The foundation of the first stage is important, since the body should be ready to develop the force for the next step. Students should practice each single movement very carefully with concentration. Students should focus on not only the main movements, but also the coordination among other movements too. This is the most difficult part of practice, so the instructor should pay more attention to correct each mistake the students may make. Otherwise, many bad habits will happen from here, and they will be hard to correct in the future.

Many people have not spent enough effort in this stage, because the concept of soft force is very appealing to many practitioners. In order to get soft force, they stop practicing hard force too early. This is why they can never get soft force at all in the rest of the practice. Because we have known already that the real softness is from the real hardness, before achieving the real hardness, people should not seek any softness.

In order to practice Xing Yi well, you have to know your stage of practice first, then think of where and how to make progress from this point.

There is a very famous poem in Daoism: the dragon is from the fire and the tiger is from the water.
So practice hard force as much as possible before you practice any soft force, then the real tiger will come out from the water.

wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Gửi bàigửi bởi cuoi » Thứ 5 06/11/08 15:43

Nói tiếng Việt đ­uợc không các đại ca ?
cuoi
Junior Member
Junior Member
 
Bài viết: 24
Ngày tham gia: Chủ nhật 13/01/08 20:30

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 5 06/11/08 23:02

Fundamental practices of Cheng style Baguazhang
By James Coons.

(James Coons is from Guelph, Ontario, Canada. He has been practicing internal martial art from Mr.Hai Yang for years. For recent years, he focuses more on Cheng style Ba Gua and Hebei Xing Yi.)

Baguazhang (or Bagua) is an extremely wide area of study. It encompases many different styles and substyles, while incorporating tastes from many different styles of Chinese Martial Arts.

The origins of Bagua are lost in time, but the first person recorded as teaching the style publicly was Dong Haiquan. Dong was a travelling martial artist who is said to have met a wandering Daoist in the remote mountains of China (needs exact mountain reference).

It is also thought that Dong may have learned a Daoist "circle walking" meditation and incorporated other styles of Chinese Gong Fu into his practice, to create an art that contained practical applications, but also esoteric skill accumulation practices such as unique force expression and mental practice.

The main practice of Bagua is to constantly walk in circles while changing directions and moving through the various shapes (palms) of the system.

Bagua also contains other basic skills, linear routines, forms, application practice, and push hands.
The first skills that are learned in Bagua are single movement drills which teach how to express the body's inner strength externally. These drills consist of basic palm strikes and kicks, which can also be used in practical self defense situations.

These skills are very important in building "internal strength" and these skills remain important to practice even after mastery of the art.
The palm strikes within the single movement drills teach many different skills such as (but not limited to) vertical and horizontal chopping force (up, down, and side to side), wrapping techniques (to close and open the body), and skills to coordinate the upper and lower body (giving the practitioner a special kind of whole body force).

Simultatiously with learning basic palm strikes, kicking and walking on a straight line are introduced.
There are eight basic kicking skills in Cheng style Bagua. The most important kicking skill is to kick forward at groin or throat level while pointing the toes of the foot. The other auxillary kicking skills are mainly for stretching and gaining speed in the legs (as well as training specific techniques). It should be noted at this point that Bagua's leg skills are not limited to kicking. Another important leg skill is learning how to walk adroitly. First, the bagua student will learn how to mud walk ("tang ni bu", or mud wading steps) on a straight line. Mud walking is a method of footwork that slides the front foot across the ground, while keeping 100% of the weight on the back foot. The steps interchange and if done correctly, the mud walking steps make the practitioner appear as if they are skating on ice. Mud walking is the most important basic skill to achieve in Bagua, as it creates alignments in the body and flexibility in the legs which drive every technique.

After learning to mudwalk on the straight line, the student will start the signature circle walking of Bagua. The practice is more subtle and refined than the name reveals. To successfully walk the circle, the practitioner must constantly be paying attention to the position of every part of his body.

The legs must be bowed and brush each other during each step, the buttocks must be sitting down as if in a chair, the spine must be verticle and rounded, the head must reach up to the sky and the hips must be turned to the maximum into the centre of the circle. There are many other requirements to circle walking, but those are the most basic ones.

After learning the basic method of walking in a circle, some simple postures are added.
These are known as the eight basic palms. They are the core of the early development phase in a bagua player's practice and must be practiced even after the player has reached a good level of proficiency.

The idea behind the basic postures is to train structure in the body and unified movement with an aim to starting to develop the whole body unified force of bagua.
The eight basic palms are listed as follows:

Fierce tiger descends from the mountain.
Big Roc spreads its wings
Lion opens its mouth
White Ape presents the fruit
Hold the moon to the bossom
Black bear stretches its arms
Point to the heavens and drill to the earth
Green dragon stretches its claws.

Each different palm serves to teach a different vector of force and self defense application. In a future article I will talk about the different energies and applications of these postures.
Each of the postures is trained like Zhan Zhuang (static postures to increase connection in the body and mind), except that they are done moving around the circle and changing direcitons. The holding of the postures increases strength, sensitivity, body awareness, and flexibility, among other things.

Once these basic postures have been mastered the student can go on to learn the Eight Big Palms.
These are a set of small combinations of movements that make up a larger routine.
The eight big palms of Cheng style are:

Single palm change
Double palm change
Smooth body palm
Back body palm
Returning body palm
Rubbing body palm
Turning over body palm
Turning around body palm

The eight big palms are the core practice of Cheng style Bagua.
They teach not only a set of martial arts applications, but also a way of moving the body so that it becomes very fast and smooth. Each of the palms has many subtleties that need to be constantly drilled to be mastered. Each of the palms represents a different way of moving and issuing power.

After sufficient mastery of the eight big palms, Bagua students can move on to the linking form.
The linking form takes the movements of the eight big palms and puts them all together into one continuous, flowing routine. It is extremely beautiful to watch and contains many valuable tools for increasing profiency in movement as well as martial ability.

Other routines in Cheng style Baguazhang include the Swimming body palm routine, weapons (spear, deer horn knives, long sword, broad sword, judge pens and others), linear routine, and the sixty four palms.

The sixty four palms are particularly important and represent the advanced training methods of Bagua. Each of the eight big palms is practiced, with seven additional palms for each one. All together this forms sixty four movements. The sixty four is a very powerful routine that focuses on clear expression of force (which is different than the eight big palms expression of soft force). This routine is the brainchild of Cheng Youxin, the son of the founder of Cheng style bagua. It is an extremely important routine and is usually learned over a long period of time.

While the student learns the various routines of Baguazhang, he will also be exposed to martial arts applications. There are applications for every movement contained in Bagua and students should learn different applications for every movement. The applications should include, striking, kicking, locking, and wrestling. Generally striking and kicking methods are introduced first and locking and wrestling methods are introduced later.

Cheng style is extremely famous in bagua circles (no pun intended) for its wrestling methods. The wrestling uses Chinese wrestling as its base and adds the quality of smoothness that is achieved through proper bagua practice. Combined, these two skills can make for very good wrestling abilities.

Cheng style Baguazhang has many wonderful benefits. It can improve combat abilities, while also making the body strong and flexible. Frequent practice can lead to feeling relaxed and confident in movements and actions. I believe that Bagua practice improves one's sense of general well being.

Baguazhang of any style is a great exercise to put effort into and its benefits are myriad.

Happy circle walking to you!

James Coons
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Gửi bàigửi bởi admin » Thứ 2 01/12/08 1:20

Posted by Wudang

Fundamental practices of Cheng style Baguazhang
By James Coons.

(James Coons is from Guelph, Ontario, Canada. He has been practicing internal martial art from Mr.Hai Yang for years. For recent years, he focuses more on Cheng style Ba Gua and Hebei Xing Yi.)

Baguazhang (or Bagua) is an extremely wide area of study. It encompases many different styles and substyles, while incorporating tastes from many different styles of Chinese Martial Arts.

The origins of Bagua are lost in time, but the first person recorded as teaching the style publicly was Dong Haiquan. Dong was a travelling martial artist who is said to have met a wandering Daoist in the remote mountains of China (needs exact mountain reference).

It is also thought that Dong may have learned a Daoist "circle walking" meditation and incorporated other styles of Chinese Gong Fu into his practice, to create an art that contained practical applications, but also esoteric skill accumulation practices such as unique force expression and mental practice.

The main practice of Bagua is to constantly walk in circles while changing directions and moving through the various shapes (palms) of the system.

Bagua also contains other basic skills, linear routines, forms, application practice, and push hands.
The first skills that are learned in Bagua are single movement drills which teach how to express the body's inner strength externally. These drills consist of basic palm strikes and kicks, which can also be used in practical self defense situations.

These skills are very important in building "internal strength" and these skills remain important to practice even after mastery of the art.
The palm strikes within the single movement drills teach many different skills such as (but not limited to) vertical and horizontal chopping force (up, down, and side to side), wrapping techniques (to close and open the body), and skills to coordinate the upper and lower body (giving the practitioner a special kind of whole body force).

Simultatiously with learning basic palm strikes, kicking and walking on a straight line are introduced.
There are eight basic kicking skills in Cheng style Bagua. The most important kicking skill is to kick forward at groin or throat level while pointing the toes of the foot. The other auxillary kicking skills are mainly for stretching and gaining speed in the legs (as well as training specific techniques). It should be noted at this point that Bagua's leg skills are not limited to kicking. Another important leg skill is learning how to walk adroitly. First, the bagua student will learn how to mud walk ("tang ni bu", or mud wading steps) on a straight line. Mud walking is a method of footwork that slides the front foot across the ground, while keeping 100% of the weight on the back foot. The steps interchange and if done correctly, the mud walking steps make the practitioner appear as if they are skating on ice. Mud walking is the most important basic skill to achieve in Bagua, as it creates alignments in the body and flexibility in the legs which drive every technique.

After learning to mudwalk on the straight line, the student will start the signature circle walking of Bagua. The practice is more subtle and refined than the name reveals. To successfully walk the circle, the practitioner must constantly be paying attention to the position of every part of his body.

The legs must be bowed and brush each other during each step, the buttocks must be sitting down as if in a chair, the spine must be verticle and rounded, the head must reach up to the sky and the hips must be turned to the maximum into the centre of the circle. There are many other requirements to circle walking, but those are the most basic ones.

After learning the basic method of walking in a circle, some simple postures are added.
These are known as the eight basic palms. They are the core of the early development phase in a bagua player's practice and must be practiced even after the player has reached a good level of proficiency.

The idea behind the basic postures is to train structure in the body and unified movement with an aim to starting to develop the whole body unified force of bagua.
The eight basic palms are listed as follows:

Fierce tiger descends from the mountain.
Big Roc spreads its wings
Lion opens its mouth
White Ape presents the fruit
Hold the moon to the bossom
Black bear stretches its arms
Point to the heavens and drill to the earth
Green dragon stretches its claws.

Each different palm serves to teach a different vector of force and self defense application. In a future article I will talk about the different energies and applications of these postures.
Each of the postures is trained like Zhan Zhuang (static postures to increase connection in the body and mind), except that they are done moving around the circle and changing direcitons. The holding of the postures increases strength, sensitivity, body awareness, and flexibility, among other things.

Once these basic postures have been mastered the student can go on to learn the Eight Big Palms.
These are a set of small combinations of movements that make up a larger routine.
The eight big palms of Cheng style are:

Single palm change
Double palm change
Smooth body palm
Back body palm
Returning body palm
Rubbing body palm
Turning over body palm
Turning around body palm

The eight big palms are the core practice of Cheng style Bagua.
They teach not only a set of martial arts applications, but also a way of moving the body so that it becomes very fast and smooth. Each of the palms has many subtleties that need to be constantly drilled to be mastered. Each of the palms represents a different way of moving and issuing power.

After sufficient mastery of the eight big palms, Bagua students can move on to the linking form.
The linking form takes the movements of the eight big palms and puts them all together into one continuous, flowing routine. It is extremely beautiful to watch and contains many valuable tools for increasing profiency in movement as well as martial ability.

Other routines in Cheng style Baguazhang include the Swimming body palm routine, weapons (spear, deer horn knives, long sword, broad sword, judge pens and others), linear routine, and the sixty four palms.

The sixty four palms are particularly important and represent the advanced training methods of Bagua. Each of the eight big palms is practiced, with seven additional palms for each one. All together this forms sixty four movements. The sixty four is a very powerful routine that focuses on clear expression of force (which is different than the eight big palms expression of soft force). This routine is the brainchild of Cheng Youxin, the son of the founder of Cheng style bagua. It is an extremely important routine and is usually learned over a long period of time.

While the student learns the various routines of Baguazhang, he will also be exposed to martial arts applications. There are applications for every movement contained in Bagua and students should learn different applications for every movement. The applications should include, striking, kicking, locking, and wrestling. Generally striking and kicking methods are introduced first and locking and wrestling methods are introduced later.

Cheng style is extremely famous in bagua circles (no pun intended) for its wrestling methods. The wrestling uses Chinese wrestling as its base and adds the quality of smoothness that is achieved through proper bagua practice. Combined, these two skills can make for very good wrestling abilities.

Cheng style Baguazhang has many wonderful benefits. It can improve combat abilities, while also making the body strong and flexible. Frequent practice can lead to feeling relaxed and confident in movements and actions. I believe that Bagua practice improves one's sense of general well being.

Baguazhang of any style is a great exercise to put effort into and its benefits are myriad.

Happy circle walking to you!

James Coons
Hình đại diện của thành viên
admin
 
Bài viết: 38
Ngày tham gia: Thứ 5 13/11/08 16:24

Xue Dian

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 5 04/12/08 2:15

Xue Dian was a Xingyi master who lived in Tianjin at the height of the popularity and achievement of martial arts in that city during the 1920's. He studied from Li Cunyi, Li Taihe (grandson of Li Luoneng, the founder of XingYi) and Xue Zhengang. When he was defeated in a challenge match against Fu Jianqiu (a student of Li Cunyi), he had to leave town due to cultural rules about martial arts competition.

While he was away from home he learned from Monk Ling Kong, (probably an allonym of a hermit) and also developed his Xingyi by himself. Later, he moved back to Tianjin and became the director of Martial Art Academy of Tianjin.

What he came up with is possibly the crowning achievement of the Hebei branch of Xingyi Quan.
People called his creation Dragon style Xingyi Quan or Xue Dian style Xing Yi Quan.
As the name denotes, the style teaches its practitioner to move smoothly and powerfully like the mythical Chinese dragon.

The style has some important points of emphasis such as:

-a unique alignment of the legs from feet, to knees, and hips, to spine that emphasizes pushing against the ground to generate force.
-a radical turning of the hips in transitional postures to unwind at the moment of impact to make the power emitted much stronger than that of standard Xingyi.
-a large forward lean in the back to emphasize clear power generation through the back and out the arms.
and a very extended posture with long stepping that promotes clean power generation through the body and out the limbs, as well as helps to develop speed in footwork.

Xue is famous for beating many famous masters in Tianjin after he returned home. His Xingyi is a great vehicle for building power and obtaining self defense skills in a short period of time.

However, for the most part Xue has been forgotten and his lineage is quite obscure. Many people in China know who he was, but almost no one teaches his style, since he only taught it in Tianjin.
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

XingYi-Bagua Palm

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 3 09/12/08 13:37

Zhang Zhaodong (1865-1938), another name was Zhang Zhankui. He was born in Hejian, Hebei province. He moved to Tianjin in 1977 to make a living. He met Li Cunyi, the famouse Xing Yi master at that time. He became Li Cunyi's sworn brother. Li Cunyi introducted him to Li's own master, Liu Qilan, one of the eight disciples of Li Luoneng, the Xing Yi founder.
In 1881, he met Cheng Tinghua in Beijing. Cheng was the Cheng style Ba Gua founder. Zhang Wanted to study from Dong Haichuan, since Dong was very old already, he studied from Cheng Tinghua although official he was Dong's student.

After 1900, he worked for local government in Tianjin, his job was to arrest criminals.

In 1911, he created Martial Art Association of Tianjin with other masters.
In 1918, he went to Beijing with Li Cunyi and some students to participate the martial art competition organized by Russian martial artists.
He combined Xing Yi and Ba Gua practice to created the new style: Xing Yi-Ba Gua palm system. He applied the powerful force from Xing Yi with fast walking practice together into the new system.

He had taught many students in Tianjin and many of them became famous Xing Yi masters.
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 3 09/12/08 13:42

Yang Qinglin (1894--1992), Grandmaster of Hebei style Xing Yi, student of Zhang Zhaodong. When he was a child, his parents sent him to Zhang Zhaodong's martial art school in order to make him more disciplined in life. His parents even signed the official contract with Zhang Zhaodong to make sure that Zhang would feel comfident to treat their son seriously. He worked as a caravan bodyguards at Li Cunyi's Wantong Bodyguard Company. After Zhang Zhaodong past away, he began to teach. He mastered Xing Yi and Xingyi-Bagua Palm system and promoted these styles in Tianjin.

He emphasized the origional Xing Yi practice should focus on power training and application, he respected his master's teaching so much that he always reminded his students to foloow the path of those masters who have got their skills tested in the real battle situation. He learned Chinese medicine and he got some in-door formular(only for some in-door students at that time) from Li Cunyi and Zhang Zhaodong for injury treatment. He was the first person who helped Master Hai Yang about the important concept of combine the Martial Art training with other practices such as Traditional Chinese Medicine and Qi Gong as a whole. He tranined his grandson, Master Hai Yang with the traditional way which helps practitioners get Xing Yi power.

He had maintained healthy life-style in his entire life, he still could demonstrate Xing Yi with power and speed in his advanced age. He died at the age of 98 in Tianjin.
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Re: Hình ý quyền Học Diên (Xingyi Xue Dian style)

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 3 28/07/09 11:36

VS Yang Hai dạy Hình Ý quyền và Tượng Hình Thủ , kỹ thuật của Xue Dian :
Diêu Hình: http://www.youtube.com/watch?v=jgi4bX6BQ0I
Tượng Hình Thủ: ( video clip Tượng hình+Sư hình) http://www.youtube.com/watch?v=5X7hQPwDtGc
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Re: Hình Ý- Bát quái

Gửi bàigửi bởi Quan » Thứ 4 29/07/09 11:53

Wudang, Nanning tìm không thấy 'Wuxing bafa' của Xue Dian, nhưng có bản ebook (scan). Nếu bạn thích, tôi có thể gửi cho bạn.
Nguyễn Hoàng Quân
taijiquanclub@gmai.com
01287050579
Quan
Super Administrator
Super Administrator
 
Bài viết: 1149
Ngày tham gia: Chủ nhật 21/12/03 14:57

Re: Hình Ý- Bát quái

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 4 29/07/09 17:59

Quan đã viết:Wudang, Nanning tìm không thấy 'Wuxing bafa' của Xue Dian, nhưng có bản ebook (scan). Nếu bạn thích, tôi có thể gửi cho bạn.

Cám ơn bác, trong 3 cuốn của Xue Dian viết thì em có bản scan 2 cuốn Xingyi và Xiang xing shu của thầy đưa cho. Em muốn nhờ bác mua hộ cuốn gốc nhưng bác khg tìm đc ở Nam ninh thì chắc sẽ nhờ mua ở Bắc Kinh vậy. Cuốn Xingyi nếu bác có thì có thể dịch và scan hình cho mọi ng tham khảo, hình trong sách của Xue Dian nhìn khác hẳn cuốn Xingyi của Sun lu Tang, mạnh mẽ uy lực hơn. Cuốn Tượng Hình Thủ thì là Hình vẽ nếu khg tập qua nhìn vào cũng chẳng thấy gì.
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Tam Thể Thức

Gửi bàigửi bởi wudang » Thứ 2 14/09/09 0:17

@ Quan: Gửi bác tham khảo clip VS Yang Hai trình bày về Tam Thể Thức bằng tiếng Trung:
http://www.youtube.com/watch?v=-CrnjBQbwYs
wudang
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 407
Ngày tham gia: Chủ nhật 05/02/06 19:19

Re: Hình Ý- Bát quái

Gửi bàigửi bởi zhanzhuang » Thứ 3 14/09/10 7:55

Nhà em có cuốn "Combat Techniques of Taiji, Xingyi, and Bagua: Principles and Practices of Internal Martial". Mời các bác thưởng thức

http://www.mediafire.com/?mbzzg3iyuml1low

Phần mềm để đọc có thể download tại đây:

http://sourceforge.net/projects/windjview/files/

Thân ái.
Hình đại diện của thành viên
zhanzhuang
Junior Member
Junior Member
 
Bài viết: 11
Ngày tham gia: Thứ 5 05/08/10 15:28

Re:

Gửi bàigửi bởi ngokhactri » Thứ 6 17/09/10 8:33

Làm thế nào để cải thiện kỹ thuật đánh và đẩy?
Bởi Yang Hải


Hầu hết thời gian, chúng tôi sử dụng nắm đấm hoặc lòng bàn tay trong võ thuật. So với chân, tay có một số lợi thế, vì nó dễ dàng thay đổi hướng, bàn tay cũng nhanh hơn. Vì vậy, có tay đấm mạnh mẽ và thúc đẩy là rất quan trọng.

Có hai yếu tố rất quan trọng. Một là kỹ thuật của bàn tay và độ cứng của bàn tay.

Kỹ thuật của bàn tay bao gồm nhiều khía cạnh. Ví dụ, làm thế nào để nắm đấm? Làm thế nào để thúc đẩy? Làm thế nào để di chuyển bàn tay nhanh hơn? Tất cả các câu hỏi trên có liên quan đến hiệu quả của các chuyển động của bàn tay.

Tôi có thể nói về những câu hỏi trên trong một thời gian dài, bởi vì có rất nhiều yếu tố chúng ta phải biết. Mỗi khía cạnh có thể được nói trong một bài báo độc lập. Tuy nhiên, trong một câu, tôi muốn nói rằng: sử dụng lực lượng toàn bộ cơ thể để đấm và đẩy.

Ở đây, tôi muốn nhấn mạnh về cách làm cho bàn tay cứng.

Một số người có thể nói rằng tôi sai. Bởi vì họ sẽ nói rằng phong cách nội gia không nên sử dụng vũ lực cứng. Và làm cho bàn tay nhẹ nhàng là tốt hơn. Họ đúng, nhưng họ quên một điều quan trọng là có nhiều các hiểu khác nhau về cứng và mềm. Chúng ta không thể có cùng một kết luận hay thỏa thuận nếu chúng ta không nghĩ đến hoặc hiểu một cái gì đó từ cùng một hướng.

Khi chúng tôi sử dụng bàn tay, nắm tay để cho đấm, lòng bàn tay để đẩy, ngón tay để điểm, chỉ có hai tình huống: tay tĩnh và động tay.

Các tay được gọi là động, là trước khi tay đến nơi đến mục tiêu. Và những bàn tay đến với mục tiêu là tay tĩnh.

Giữ bàn tay mềm mại khi tay di chuyển về hướng mục tiêu (cơ thể, cánh tay, chân hoặc bất cứ một phần của đối phương) sẽ giúp đẩy nhanh tốc độ. Vì vậy, giữ cho bàn tay mềm mại trong tập luyện là rất quan trọng.
Tuy nhiên, khi bàn tay đến với mục tiêu, những bàn tay đã trở nên cứng ngay lập tức. Mọi người có thể hỏi, tại sao Tai Chi chủ sử dụng bàn tay mềm mại để thúc đẩy? Vâng, câu trả lời là rất đơn giản. Bạn chỉ nhìn thấy những bàn tay mềm mại khi chạm vào cơ thể của bạn. Nhưng hai bàn tay sẽ trở nên rất cứng khi đẩy bạn!


Quan trọng hơn là khả năng chống lại phản lực từ đối phương. Vì vậy, ngăn chặn sự biến dạng của bàn tay là rất quan trọng vào lúc này. Đây là lý do tại sao bàn tay cứng sẽ cho kết quả tốt hơn.

Bây giờ, hãy nói về những bàn tay trong nội gia quyền, tay của họ mềm mại, tuy nhiên họ có thể làm cho bàn tay rất cứng nếu họ muốn. Và kỹ thuật của họ được sử dụng (khi họ đấm hoặc đẩy bạn) phải được dựa trên bàn tay cứng.

Vì vậy, trước khi bàn tay đến cho mục tiêu, họ có bàn tay mềm mại năng động. Khi bàn tay đến cho mục tiêu, họ có bàn tay cứng tĩnh, chuyển đổi này cũng được giải thích theo khái niệm của Yin và Yang.

Vậy làm thế nào để làm cho bàn tay cứng?
Theo truyền thống, người ta sẽ thực hành một số bài tập phụ trợ, như đấm bao cát, đấm bàn giấy hoặc đẩy một số đối tượng như cây.

Tuy nhiên, tôi muốn lưu ý rằng không đấm hoặc đẩy một cái gì đó quá nhanh, quá cứng. Nếu không, bạn sẽ thiệt hại sức khỏe (không chỉ tay, hãy cẩn thận). Tôi nghe một số người đấm đá, tường, thậm chí kim loại, đó là hoàn toàn sai. Lý do là xương bàn tay sẽ bị tổn thương. Bạn sẽ thấy những thiệt hại rõ ràng khi bạn đi đến bệnh viện để chụp X-quang,

Một số người muốn sử dụng một số dược thảo Trung Quốc trong việc thực hành, đó là một ý tưởng tốt. Tuy nhiên, thảo dược phải được sử dụng tại thời điểm chính xác và theo công thức nhất định. Trong quá trình thực hành y học dân tộc của tôi, tôi đã thấy nhiều người có bàn tay bị thương từ võ thuật , và thường đã quá muộn khi họ yêu cầu chữa bằng các loại thảo mộc .

Chúng ta phải biết điều này, trong quá trình luyện tập, da , xương của bạn sẽ không cứng như kim loại. Luyện tập quá nhiều hoặc không khoa học chỉ làm cho da dày và phá vỡ xương ... Đó không phải là cách luyện tập.

Nhiều loại dược thảo giúp ngăn chặn các cơn đau, nhưng thiệt hại vẫn còn đó. Và đôi khi, bạn sẽ không cảm thấy đau đớn và sẽ tiếp tục luyện tập bởi vì bạn đã sử dụng các loại thảo mộc để rửa tay. Nhưng kết quả sẽ tồi tệ hơn, khi công thức sử dụng các loại thảo mộc xấu có ma tuý để ngăn chặn cảm giác đau đớn và những thiệt hại vẫn đang phát triển mà không có ý thức.

Vì vậy, để luyện tập tay một cách khoa học, luyện tập bàn tay với thời gian thích hợp và làm chủ được kỹ thuật đưa lực từ cơ thể di chuyển toàn bộ vào tay.

Đây là chìa khóa về cách sử dụng bàn tay trong nội gia quyền.
ngokhactri
Junior Member
Junior Member
 
Bài viết: 8
Ngày tham gia: Thứ 3 09/12/08 22:48

Re:

Gửi bàigửi bởi ngokhactri » Thứ 6 17/09/10 8:43

wudang đã viết:How to Improve Punching and Pushing Techniques?
By Hai Yang


Most of the time, we use fists or palms in martial arts. Compared with the legs, using hands have some advantages, because it is easier to change direction of the hands, hands are faster also. In internal styles, we use obvious hands and hidden legs (not only kick). So having strong hands for punching and pushing is very important.

There are two crucial factors. One is the technique of the hands and the other one is the hardness of the hands.

The technique of the hands includes many aspects. For example, how to make the fists? How to push? How to move hands faster? All of the above questions are related to the efficiency of the movements of the hands.

I could talk about the above questions for a long time, because there are so many factors we have to know. Each aspect can be talked in an independent article. However, in one sentence, I would like to say: use the whole body force to punch and to push. We will talk about this more in another articles.

Here, I would like to emphasize on how to make hands hard.

Some people may say that I am wrong. Because they would say that internal styles should not use hard force. And making the hands softer is better. They are right, but they forget something important also. The reason is that we have different definition to hard and soft here. We could not get the same conclusion or agreement if we do not think about or understand something from the same direction.

When we use our hands, no matter fists for punching, palms for pushing, fingers for point pressure, there are only two situation: static hands and dynamic hands, or Yin and Yang hands.

The hands are called dynamic they before hands arrive to the target. And the hands arrive to the target as static hands.

Keeping the hands soft when the hands move toward the target (body, arms, legs or whatever part of your enemy) helps accelerating the speed. Relaxed arms move faster and hands just follow the arms, which is common sense. So keeping hands soft during the movement is very important.
However, when our hands arrive to the target, the hands have to become hard right away, no matter which styles we are talking about. And harder is better. People may ask, why Tai Chi master use soft hands to push? Well, the answer is very simple. You only see the soft hands when he touches your body. But his hands will become very hard when he pushes you!

In physics, deformation will generate the damage. Strong force will generate the deformation or break the objects when the rigid-body can not sustain the impact.


More importantly, the active object (your hands) should be able to sustain the counterforce from the passive object (your enemy). So that, preventing the deformation of your hands is important at this point. This is why hard hands will give better results, in order to keep the rigid-body work effectively.

Now, let's talk about the hands of internal styles masters.

Their hands are soft, however they are able to make hands very hard if they want. And their techniques which used in the last second (when they punch or push you) have to be based on hard hands, even though the time is too short to be observed by most of people.

So, before the hands arrive to the target, they are dynamic hands or soft hands. When the hands arrive to the target, they are static hands or hard hands. This transformation can be explained with the concept of Yin and Yang also.

So how to make hands hard? Technically, the answer related to how to hold the palms or the fists. I will not talk about this here. But I want to talk about some common exercises for this.

Traditionally, people will practice some auxiliary exercises, such as punching the sand bag, punching the paper pad or pushing the some objects such as trees. All of these are good exercises.

However, I want to emphasize something specifically. Please do not punch or push something too fast, too hard. Otherwise, you will damage your health (not only your hands, be careful). I heard some people punch stone, wall, even metal, that is absolutely wrong. The reason is that their hand bones will get hurt. You will see the damage clearly when you go to the hospital to take an X-ray, and that is irreversible. These people will suffer the pain when they get older. Why shoud martial artists have to suffer more than the people who do not practice?

Some people want to use some Chinese herbs to help the practice, which is a good idea. But, that kind of herbs should be used at the correct time and with the correct formula. I have seen many people whose hands get hurt from martial arts in my Chinese medicine practice. And usually, it is already too late when they try to ask herbs from me.

We have to know this, no matter how hard you practice, our skin will not become as hard as metal, your bones will not be as hard as metal either. Excessive practice or unscientific practice only makes the skin thicker and breaks the bones...That is not traditional practice at all.

Many herbs help stop the pain, but the damage is still there. And sometimes, you will not feel the pain and will keep practicing because you have used the herbs to wash your hands. But the result will be worse, because some bad formulas use narcotic herbs to stop the feeling of the pain when you practice, and the damage is still developing without the consciousness.

So to practice the hands scientifically, use the hands with good timing and good position and master the technique of moving the whole body force into the hands.

This is the key of how to use the hands in internal styles.


Tạm dịch bởi Gu- Gờ:
Làm thế nào để cải thiện kỹ thuật đánh và đẩy?
Bởi Yang Hải


Hầu hết thời gian, chúng tôi sử dụng nắm đấm hoặc lòng bàn tay trong võ thuật. So với chân, tay có một số lợi thế, vì nó dễ dàng thay đổi hướng, bàn tay cũng nhanh hơn. Vì vậy, có tay đấm mạnh mẽ và thúc đẩy là rất quan trọng.

Có hai yếu tố rất quan trọng. Một là kỹ thuật của bàn tay và độ cứng của bàn tay.

Kỹ thuật của bàn tay bao gồm nhiều khía cạnh. Ví dụ, làm thế nào để nắm đấm? Làm thế nào để thúc đẩy? Làm thế nào để di chuyển bàn tay nhanh hơn? Tất cả các câu hỏi trên có liên quan đến hiệu quả của các chuyển động của bàn tay.

Tôi có thể nói về những câu hỏi trên trong một thời gian dài, bởi vì có rất nhiều yếu tố chúng ta phải biết. Mỗi khía cạnh có thể được nói trong một bài báo độc lập. Tuy nhiên, trong một câu, tôi muốn nói rằng: sử dụng lực lượng toàn bộ cơ thể để đấm và đẩy.

Ở đây, tôi muốn nhấn mạnh về cách làm cho bàn tay cứng.

Một số người có thể nói rằng tôi sai. Bởi vì họ sẽ nói rằng phong cách nội gia không nên sử dụng vũ lực cứng. Và làm cho bàn tay nhẹ nhàng là tốt hơn. Họ đúng, nhưng họ quên một điều quan trọng là có nhiều các hiểu khác nhau về cứng và mềm. Chúng ta không thể có cùng một kết luận hay thỏa thuận nếu chúng ta không nghĩ đến hoặc hiểu một cái gì đó từ cùng một hướng.

Khi chúng tôi sử dụng bàn tay, nắm tay để cho đấm, lòng bàn tay để đẩy, ngón tay để điểm, chỉ có hai tình huống: tay tĩnh và động tay.

Các tay được gọi là động, là trước khi tay đến nơi đến mục tiêu. Và những bàn tay đến với mục tiêu là tay tĩnh.

Giữ bàn tay mềm mại khi tay di chuyển về hướng mục tiêu (cơ thể, cánh tay, chân hoặc bất cứ một phần của đối phương) sẽ giúp đẩy nhanh tốc độ. Vì vậy, giữ cho bàn tay mềm mại trong tập luyện là rất quan trọng.
Tuy nhiên, khi bàn tay đến với mục tiêu, những bàn tay đã trở nên cứng ngay lập tức. Mọi người có thể hỏi, tại sao Tai Chi chủ sử dụng bàn tay mềm mại để thúc đẩy? Vâng, câu trả lời là rất đơn giản. Bạn chỉ nhìn thấy những bàn tay mềm mại khi chạm vào cơ thể của bạn. Nhưng hai bàn tay sẽ trở nên rất cứng khi đẩy bạn!


Quan trọng hơn là khả năng chống lại phản lực từ đối phương. Vì vậy, ngăn chặn sự biến dạng của bàn tay là rất quan trọng vào lúc này. Đây là lý do tại sao bàn tay cứng sẽ cho kết quả tốt hơn.

Bây giờ, hãy nói về những bàn tay trong nội gia quyền, tay của họ mềm mại, tuy nhiên họ có thể làm cho bàn tay rất cứng nếu họ muốn. Và kỹ thuật của họ được sử dụng (khi họ đấm hoặc đẩy bạn) phải được dựa trên bàn tay cứng.

Vì vậy, trước khi bàn tay đến cho mục tiêu, họ có bàn tay mềm mại năng động. Khi bàn tay đến cho mục tiêu, họ có bàn tay cứng tĩnh, chuyển đổi này cũng được giải thích theo khái niệm của Yin và Yang.

Vậy làm thế nào để làm cho bàn tay cứng?
Theo truyền thống, người ta sẽ thực hành một số bài tập phụ trợ, như đấm bao cát, đấm bàn giấy hoặc đẩy một số đối tượng như cây.

Tuy nhiên, tôi muốn lưu ý rằng không đấm hoặc đẩy một cái gì đó quá nhanh, quá cứng. Nếu không, bạn sẽ thiệt hại sức khỏe (không chỉ tay, hãy cẩn thận). Tôi nghe một số người đấm đá, tường, thậm chí kim loại, đó là hoàn toàn sai. Lý do là xương bàn tay sẽ bị tổn thương. Bạn sẽ thấy những thiệt hại rõ ràng khi bạn đi đến bệnh viện để chụp X-quang,

Một số người muốn sử dụng một số dược thảo Trung Quốc trong việc thực hành, đó là một ý tưởng tốt. Tuy nhiên, thảo dược phải được sử dụng tại thời điểm chính xác và theo công thức nhất định. Trong quá trình thực hành y học dân tộc của tôi, tôi đã thấy nhiều người có bàn tay bị thương từ võ thuật , và thường đã quá muộn khi họ yêu cầu chữa bằng các loại thảo mộc .

Chúng ta phải biết điều này, trong quá trình luyện tập, da , xương của bạn sẽ không cứng như kim loại. Luyện tập quá nhiều hoặc không khoa học chỉ làm cho da dày và phá vỡ xương ... Đó không phải là cách luyện tập.

Nhiều loại dược thảo giúp ngăn chặn các cơn đau, nhưng thiệt hại vẫn còn đó. Và đôi khi, bạn sẽ không cảm thấy đau đớn và sẽ tiếp tục luyện tập bởi vì bạn đã sử dụng các loại thảo mộc để rửa tay. Nhưng kết quả sẽ tồi tệ hơn, khi công thức sử dụng các loại thảo mộc xấu có ma tuý để ngăn chặn cảm giác đau đớn và những thiệt hại vẫn đang phát triển mà không có ý thức.

Vì vậy, để luyện tập tay một cách khoa học, luyện tập bàn tay với thời gian thích hợp và làm chủ được kỹ thuật đưa lực từ cơ thể di chuyển toàn bộ vào tay.

Đây là chìa khóa về cách sử dụng bàn tay trong nội gia quyền.
ngokhactri
Junior Member
Junior Member
 
Bài viết: 8
Ngày tham gia: Thứ 3 09/12/08 22:48

Re: Hình Ý- Bát quái

Gửi bàigửi bởi vnp » Thứ 7 18/09/10 13:03

Một sợi căng
Bằng kình tụt
vnp
Thành viên rất tích cực
Thành viên rất tích cực
 
Bài viết: 251
Ngày tham gia: Thứ 4 06/09/06 19:38

Re: Hình Ý- Bát quái

Gửi bàigửi bởi vaiybora » Thứ 6 12/10/18 15:40

I'am glad to read the whole topic of this post and am very excited,thank you for sharing good topic.

หนังออนไลน์
vaiybora
Junior Member
Junior Member
 
Bài viết: 47
Ngày tham gia: Thứ 7 27/01/18 14:00

Trang trước

Quay về Hình Ý Quyền

Ai đang trực tuyến?

Đang xem chuyên mục này: Không có thành viên nào đang trực tuyến1 khách

cron